Funktionell träning!

Postat: 2015/10/15 av yamabushisweden i Uncategorized

Vid nästan alla pass som vi levererar genomför vi som avslutning en 10-15min högintensiv styrke del. I den så jobbar vi med: Passage av hinder och kroppsstyrke moment och kondition i en kombination. Vi jobbar mestadels på tid och var och en får anpassa antalet repetiotioner, längder och höjder efter sin förmåga.

Som start på ett sådant kortpass kan vi inleda med lite teknik och mental träning där vi pushar upp den mentala gränsen något för vad jag tror mig klara av. Så att vi har presterat lite mer än vad vi trodde oss klara av. Så det blir modernt utryckt lite ”parkour” inspirerat, skillnaden är att det här är lite häftigare eftersom det är ”ninjamoves” och har funnits mycket längre 😉

VÄLKOMMEN att pröva du med!

http://uk.askmen.com/sports/bodybuilding/bear-grylls-fitness-tips.html

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s